Τα βριζόλια και το κουτσουγκούι
Πολλές φορές σκέφτομαι οτι θα ήθελα να έχω καταγωγή από κάποιο χωριό.
Οταν θέλω να αλλάξω παραστάσεις, να λέω "πάμε να δούμε το κτήμα".
Οταν θέλω να ξεφύγω, να λέω "πάμε στο χωριό".
Προσπαθώ λοιπόν να... διαλέξω ένα χωριό, στην προοπτική να αγοράσω εκεί ένα σπίτι.
Η διαδικασία αναζήτησης έχει προκύψει εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Εχω διαβάσει ένα σωρό τοπικές συνήθειες και ιδιαιτερότητες, που συνήθως οφείλονται στη θέση και μορφολογία της κάθε περιοχής, αλλά και στη συντήρηση μιας φήμης, ασχέτως από πού προέκυψε αρχικά αυτή (όπως με τους χτιστάδες ορισμένων χωριών της δυτικής Μακεδονίας).
Το καλοκαίρι πήγαμε διακοπές στη βόρειο Εύβοια - βουνό και δάσος συνδυάζονται αρμονικά με τη θάλασσα, ενώ υπάρχουν πλήθος περιοχών που δεν έχουν ακόμη διαλυθεί από τον τουρισμό. Από κάθε άποψη, είναι μια καλή περιοχή για να βρω το... χωριό μου!
Ψάχνοντας λοιπόν πληροφορίες για το χωριό Θαρρούνια (έχει κοντά ένα ενδιαφέρον σπήλαιο), βρέθηκα στην ιστοσελίδα του Δημοτικού Σχολείου του Αγίου Ιωάννη (Αλιβερίου) της Εύβοιας.
Δεν μου αρέσει ιδιαίτερα το Αλιβέρι, αλλά δεν θέλετε να μάθετε τί είναι τα βριζόλια και το κουτσουγκούι;
Είμαστε ακόμη σε αναζήτηση σπιτιού - προβλέπω προσωρινή μετακόμιση μέχρι να δούμε αν θα αγοράσουμε ή αν θα χτίσουμε.
Οταν θέλω να αλλάξω παραστάσεις, να λέω "πάμε να δούμε το κτήμα".
Οταν θέλω να ξεφύγω, να λέω "πάμε στο χωριό".
Προσπαθώ λοιπόν να... διαλέξω ένα χωριό, στην προοπτική να αγοράσω εκεί ένα σπίτι.
Η διαδικασία αναζήτησης έχει προκύψει εξαιρετικά ενδιαφέρουσα. Εχω διαβάσει ένα σωρό τοπικές συνήθειες και ιδιαιτερότητες, που συνήθως οφείλονται στη θέση και μορφολογία της κάθε περιοχής, αλλά και στη συντήρηση μιας φήμης, ασχέτως από πού προέκυψε αρχικά αυτή (όπως με τους χτιστάδες ορισμένων χωριών της δυτικής Μακεδονίας).
Το καλοκαίρι πήγαμε διακοπές στη βόρειο Εύβοια - βουνό και δάσος συνδυάζονται αρμονικά με τη θάλασσα, ενώ υπάρχουν πλήθος περιοχών που δεν έχουν ακόμη διαλυθεί από τον τουρισμό. Από κάθε άποψη, είναι μια καλή περιοχή για να βρω το... χωριό μου!
Ψάχνοντας λοιπόν πληροφορίες για το χωριό Θαρρούνια (έχει κοντά ένα ενδιαφέρον σπήλαιο), βρέθηκα στην ιστοσελίδα του Δημοτικού Σχολείου του Αγίου Ιωάννη (Αλιβερίου) της Εύβοιας.
Δεν μου αρέσει ιδιαίτερα το Αλιβέρι, αλλά δεν θέλετε να μάθετε τί είναι τα βριζόλια και το κουτσουγκούι;
Είμαστε ακόμη σε αναζήτηση σπιτιού - προβλέπω προσωρινή μετακόμιση μέχρι να δούμε αν θα αγοράσουμε ή αν θα χτίσουμε.
8 Comments:
Οταν ήταν μικρή η μεγάλη μου κόρη με ρωτούσε «γιατί μαμά εμείς δεν έχουμε χωριό;» επειδή οι συμμαθητές και συμμαθήτριές της στο δημοτικό σχολείο όλο και σε κάποιο χωριό πήγαιναν στις διακοπές.
Η αλήθεια είναι πως δεν προσπάθησα να αποκτήσω χωριό, επειδή δεν ήθελα κι άλλους μπελάδες στο κεφάλι μου! Σύντομα -ελπίζω- να το πράξω, ώστε να χαρίσω ένα χωριό στα εγγόνια μου -τουλάχιστον!!!
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!:-)))
(σε όλες τις αναζητήσεις και σε ό,τι αποφασίσετε)
~~ξέρεις Βασίλη, στην εποχή μας που η εργασία μπορεί να γίνεται στο χώρο κατοικίας χωρίς να απαιτείται καθημερινή μετάβαση σε ένα "γραφείο", ίσως να είναι ενδιαφέρον να δοθεί πρώτη προτεραιότητα στο "σπίτι στο χωριό".. λέμε τώρα... αρκεί να εξασφαλιστεί η συνεχής παροχή ηλεκτρικού ρεύματος για τον υπολογιστή, και αυτό είναι εφικτό με πολύ απλά μέσα (δες και σχετικό παλαιότερο ποστ στου old scipper)
Θα σας πρότεινα το γοργονολίμανο, αλλά έχουν πάει κι εδώ οι τιμές στα ύψη.....
Βόρειος Εύβοια;
χαχαχα...
μάλλον πολύ ...επαρχία, για τους αμάθητους...
Το καλό με την Εύβοια είναι πως βρίσκεται αρκετά κοντά από αστικό κέντρο αλλά ζει σε δικούς της ρυθμούς... κάθε φορά που πηγαίνουμε στο χωριό της μαμάς και που κάνω βόλτες γύρω σε πιο χωριά, νιώθω όμορφα...
Δεν χρειάζεται να ψάξετε πολύ βόρια... και πιο κάτω από τη Δάφνη καλά είναι... ;)
Αν καταλαβαίνω το βαθύτερο νόημα του ποστ, ο κτηματομεσίτης ισχυρίζεται ότι για να αγοράσεις σπίτι την σήμερον ημέρα πρέπει να είσαι βριζολιολόγος και koutsougoui specialist;;;;
;^p
Στην Έυβοια όμως κάνει σεισμούς πολύ συχνά.
"Tί μας θυμησες τωρα;...."
Περσο-Ρωσσικών Ρίζων Αποπείρων Μακεδονίας
330 πχ Ο Μεγας Αλέξανδρος περίφραξεν τους πρότους Ρώσσους, τους
Μαγώγ του Περσικού Γώγ, με την Κάσπιαν πύλυν της Καυκάσιας Δερβεντίας.
Οι Σκύθοι, Τούρκοι, και Ρώσσοι είναι ακριτές, βάρβαβρα αποσπάσματα των
Πέρσων, ατμομπανιαρισταί ελαφοβοσκοί, και συνολικός αποτελούν το αιώνιον
πλήγμα όχι μόνον του Ελλινισμού αλλά και του πολιτισμού.
866 Ο Πατριάρχης Φώτιος εναρξεί σχίσμα κατα Πάπα Ρώμης Νικάλαον εξ
αιτίας Βουλγαρικών επιπολαιοτήτων υπερ της Ρώμης. Τουτο σπιούνευσαν οι
ανατολήται Πλατωνικοί Χρυστωμισταί μαύροι εκκλησιαστικοί οι οποιοί
νίκησαν τους Αριστοτελιανούς Καπαδωκιαστάς λευκούς μετα πτώση ικονοκλασμού.
1235 Οι Βούλγαροι αυτοκερύχθησαν Τρίτη Ρώμη εις Τούρνοβον,
θέλοντας να πάρουν Ελλάς και Κωνσταντινούπολιν. Τουτο
μετα υιοθετούν το 1589 οι Ρώσσοι. Προκηρούν τον προτόπορον
κουμουνισμόν της πρότυπης οβσύηνας δια την σλαυοποίησην του κόσμου.
Η αστική νοοτροπία είναι η ρίζα του ελλινικού πολιτισμού. Τιουτοτρόποως
διεκδικώντες του συγγενοκεντρικού χοριάτικου φυσιολατρισμού είναι
σλαβόσποροι οποίοι πρέπει να υπαστούν διωγμό δια την σωτηρία του ελλινισμού.
1342 Οι κουμουνισταί Ζηλοταί ανέλαβαν εξουσίαν εν Θεσσαλονίκην
σφάζωντας την αριστοκρατείαν επι διάταγμαν του Ρωσσικού πράκτοραν
Γρηγωριού Παλαμάν. Ο Παλαμάς έφερε Σλαύους και Τούρκους να
υποστήριξουν τον Καντακουζινόν να διαρρήξη τον αυτοκράτοραν το 1345.
Ετσι οι Τούρκοι απέκτησαν γνώσην Ελληνικής αμύνης. Εσπειραν την
ανατολήτηκην δαιμονίαν του ησυχασμού μετατρέπτοντας τους μοναχούς εις
πράκτορες κουμουνισμού. Ο ησθχαζμός είναι παραίσθηση ταχυπνοήας. Τα
σοσιαλιστικά μέτρα που επίβαλαν εις την κυβέρνιση κατέστρεψαν από μεσα
το Βυζάντιο. Το 1584 Ανατολόφρονοι σφάζουν Πατριάρχη Λούκαρη και
διώκουν Καλβινιστάς Μελανκθόν Βιτεμβούργης οποίοι ήθελαν να μας σώσουν
από τούρκους.
1824 Η Ρωσσια αντιτίθεται είς την δημιουργίαν μοναδικου Ελληνικού
κράτους και δ'υπομνήματος της του Υπουργού Εξωτερικών Νεσσελρόδη
(Γερμανός, οποίος ενικήσεν την θέσην του εναντίον τον Καποδίστριαν),
προτείνει εις τας λοιπάς δυνάμεις την ίδρυσιν τριων κεχωρισμένον
Ελληνικών κρατιδίων, υποτελών ταυτόχρονα εις Τουρκίαν και
Ρωσσίαν, κατα παράδειγμαν Μολδοβλαχίας.
1843 Επι εντολήν του Νεσσελρόδη αποστέλλεται ο πανσλαυιστής
Αρχιμανδρίτης Ουσπένσκης δια να εξεγείρη το Αραβοκατοχημένων Χριστιανικόν
ποίμνιον κατα των Ελληνόφωνων, δηλ Πατρ Ιεροσολύμων και Αντιοχείας και
τελικώς επιτυγχάνει το 1847 την απόσπασιν της Αντιοχείας οποιοι
τωρα διεκδικούν αφελληνοποίησιν διασποράς. Στρέφων πρως ταις
Περσοζορωαστριανών των ρίζων, οι Ρωσσοι ασπάζων τους μονοφυσιταίς ως
παρεξηγημένα θύματα των Ελλήνων, και μηχανεύουν ταχα Αραμαήστα ευαγγέλια
να διαψεύσουν τα Ελληνιστά. Τουτες προσπαθείες επιτυγχάναν αιώνα
αργότερα με το Μιχαήλ Αφλάκη, οποιος ίδρυσεν το κομμαν Βάαθ του
Σαδδάμη και Ασσάδη.
1870 Οι Πανσλαυισταί κατήνεγκον νέον δεινόν πλήγμα κατά του
Οικοθμενικού Πατριαρχείου διά της εκδόσεως Τουρκικού φιρμανίου
δια την ίδρυσιν Αυτοκεφάλων Βουλγαρικών φυλετικών παρασυναγωγών,
ταχα Εξαρχία, κατα διαταγμαν του Ρωσσου πρέσβεως Ιγνάτιευ,
κατάγωγος οποιου τωρα διεκδικεί Καναδική προθυπουργεία. Τωρα
διασρέφουν το συνοδικό ανάθεμα κατα φυλετισμό εναντίον δισποράν.
Διαθεσαν πεντομύρια ρουβλίων το 1872 προς εκσλαυισμόν Αγίου Ορως και
εκδίωξιν Ελλήνων Μοναχών οσων ουδέν ασπάζων τον δαιμονικών περσογεννής
ησυχασμόν.
1878 Η Ρωσσια αναγκάζει την Τουρκίαν να υπογράψη Συνθήκην Αγίου
Στεφάνου (προκύπτρων σημερινών Σλαβο Σκοπιανών) δι ης δημιουργείται
Μεγάλη Βουλγαρία (συμπεριλάμβων Θεσσαλονίκην) έργον εξ ολοκλήρου του
Ιγνάτιευ οστις κατα την υπογραφήν ανεφώνησεν ¨και τώρα εάν οι Ελληνες
το επιθυμούν δύνανται να μεταβούν εις Κωνσταντινούπολιν κολυμβώντες¨.
1923 Ο Πλαστίρας έσφαξεν τους Μακεδονονίκας και επέτρεψεν τους
ανατολίτας Βαφιάδην και Ζαχαριάδην ενάρξουν ενφύλιον πόλεμον. Ο
Μελέτιος Μεταξάκης θέλει να μεταφέρη το Πατριαρχίον εις Μόσχαν κατα
πρόσκλυσην Λένινως και οργανόνουν Σύνδεσμον ταχα πανορθοδόξεως
νεολέας. Το 1937 ο Στάλινας εκτοπίζει 285 χιλ ελληνορώσσους εις
Αρχάγγελον και Σιβηρίαν και τους σφάζει. Οι μαύροι τράγοι αναγκάζουν
ακόμι Μεταξά και χούνταν να ασπασθούν σοσιαλιστικάν μέτραν.
Δημοσίευση σχολίου
<< ΠΙΣΩ