Σάββατο, Φεβρουαρίου 25, 2006

Μόσχα 1980

Παληά αγαπημένη μου λόξα η φωτογραφία. Κάποτε έγινε πανάκριβη, με εμφανιστήριο (ασπρόμαυρες μόνο) και δεκάδες δοκιμές. Εξαιτίας του κόστους τα τελευταία δέκα χρόνια έχω βγάλει μόνο αναμνηστικές φωτογραφίες - όποιος καεί στο χυλό φυσάει και το γιαούρτι...

Την περασμένη εβδομάδα μου ψώνισα μια Canon EOS 350D με δυο φτηνούς φακούς και τα απολύτως απαραίτητα, για να μπω σιγά σιγά στο πνεύμα του ψηφιακού φωτογραφίζειν. Εβγαλα 260 φωτογραφίες σε 10 μέρες και μόνο ρεύμα χάλασα - θαύμα, θαύμα φώναξα! Ακόμα βέβαια είναι νωρίς για συμπεράσματα, δεν έχω άλλωστε τυπώσει ούτε μία, αλλά και μόνο η απουσία της σκέψης "πάλι χρέη για φωτογραφίες" αρκεί. Οι φωτογραφίες πάντως φαίνονται πολύ καλές - μένει να μάθω τα κόλπα της.

Απρίλιος 1980. Ακόμα δεν ήξερα τι σημαίνει διάφραγμα και ταχύτητα, η μηχανή ήταν μια φτηνή κόμπακτ, αλλά ήταν η πρώτη μου φωτογραφική μηχανή 35 χιλιοστών. Για μένα τότε μια μηχανή με κανονικό φιλμ και ρυθμίσιμο φακό ήταν κάτι σαν όνειρο. Ασε που είχε και πολλά κουμπάκια (4-5 ήταν, αλλά μπροστά στο ένα της Kodak ήταν πολλά). Η μηχανή αυτή ήταν ρώσικη και την αγόρασα βεβαίως από τη Ρωσία, από τα τουριστικά είδη του ξενοδοχείου Κόσμος στη Μόσχα, συγκεκριμένα. Πήγαμε και λίγες μέρες Λένινγκραντ αλλά δεν έχω βρει όλες τις φωτογραφίες ακόμη.

Ιδού λοιπόν κάποιες προσπάθειες από το πρώτο μου φιλμ 35mm.

moscow
Είσοδος του Πανεπιστημίου της Μόσχας (αν θυμάμαι καλά)
moscow
Τι βλέπαμε από τον 19ο όροφο του ξενοδοχείου Κόσμος όπου διαμέναμε
moscow
Το ξενοδοχείο Κόσμος

Στη δεύτερη φωτογραφία φαίνεται αριστερά ο πύργος του ΟΤΕ (νομίζω) και στη μέση το πολεμικό μουσείο (αυτό με τον πύραυλο - γλυπτό).

16 Comments:

Blogger Rodia ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

Πολύ καλές!!!!
Τότε δε γίνονταν οι Ολυμπιακοί στη Μόσχα;
Μου είχαν φέρει ένα αρκουδάκι πλαστικό (το Μίσα, ήταν το φετιχ των αγώνων) που, δυστυχώς, η μύτη του η μαύρη ξέβαφε!

..το "δοκίμασε" το μωράκι μου και έγινε κατάμαυρο..

25/2/06 02:20  
Blogger Φίλιππος ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

Γιατί δε βάζεις κι αλλες φωτογραφίες; Πρέπει να αξίζουν πολλά, 26 χρόνια πριν...

25/2/06 02:46  
Blogger Xνούδι ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

καλημέρα! καλημέρα! :-)

Αυτές είναι όταν ΔΕΝ ήξερες τι θα πει διάφραγμα;
Πανέμορφες!!!!
Περιμένουμε και αυτές που έβγαλες οταν έμαθες! :-)

Kαι όπως λέει και μια ψυχή, δεν είναι ο φακός, αλλά το μάτι που φέρνει τέτοια αποτελέσματα. Ο,τι κατηγορίας κι αν είναι η φωτ. μηχανή.

Καλό ΣΚ alombar μου. Χρωματιστό

25/2/06 09:50  
Blogger Βασιλική Παπαδημητρίου ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

καλημεριζω... :)
καταρχην σχολιο εκτος θεματος! (οπως παντα δηλαδις...)
αλλαξες φωτοπροφιλ??
(σκιζω σημερα!)
απο λελουδι ή μελισσακι.. εγινες σκυλιτσος χαρωπος?
ή με γελουν τα ματια μου...?
-------------
στο θεμα μας τωρα...
η φωτογραφια μ'αρεσει μονο οταν εχει μεσα της ανθρωπους....
γιατι ξαφνικα σου δινεται η "δυναμη" και παγωνεις τον χρονο για μια στιγμη και τους κρατας εκει....για παντα...

25/2/06 10:18  
Blogger vatraxokoritso ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

καλα λενε τα κοριτσια..
βαλε και αλλες να δουμε αντε..
καημερα και απο μενα

25/2/06 10:32  
Blogger Mirandolina ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

Συνυπογράφει κι η ταπεινότης μου - κι άλλες, κι άλλες!

[Αυτό το Κόσμος -- θυρωρός σε κάθε πτέρυγα, ε;]

25/2/06 10:54  
Blogger alombar42 ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

@rodia
Ναι, το 1980 ήταν οι Ολυμπιακοί αλλά είχαμε πάει νωρίς. Βέβαια ψωνίσαμε διάφορα μπιχλιμπίδια, αλλά το δέος του να γυρνάμε τη Ρωσία εκείνο τον καιρό μας συνεπήρε πολύ περισσότερο από οτιδήποτε άλλο.

@Κωπηλάτης
Πολύ θα ήθελα να βάλω κι άλλες, αλλά πρέπει πρώτα να υπάρχουν και μετά να τις βρω. Στις λίγες ακόμη που έχω βρει, φαίνεται μόνο κάποια φάτσα και δεν παρουσιάζουν ενδιαφέρον. Δεν ήμουν πάντα τακτικός στην αρχειοθέτηση :)

@Χνούδι
Μη γελιέσαι, μερικές πέτυχαν, αρκετές τις έφαγε η μαγμάγκα - ευχαριστώ πάντως για το κοπλιμέντο :)

@Vasiliki
Μετά τη μελισσούλα που πάει στο λουλουδάκι και το οποίο παρέπεμπε σε... σεξουαλικά υπονοούμενα, είπα να δηλώσω λίγο πιο έτοιμος, λίγο πιο κακός. Στη φωτογραφία είναι ο Αρης μας σε στάση ετοιμότητας.
Οσο για θέματα, έχω κι εγώ, όπως όλοι φαντάζομαι, τις λόξες μου: προσωπογραφία, ερωτισμός (έως ημίγυμνο), μακροφωτογράφηση (μύγες, μέλισσες κλπ) και... καλλιτεχνικές έρχονται πιο ψηλά από τα υπόλοιπα.
Ισως βάλω μερικά πρόσωπα, έτσι για την ιστορία, αλλά το δικό μου παιχνίδι είναι να κολακεύω ένα πρόσωπο κι αν δεν το έχει δει κάποιος στην πράξη, η φωτογραφία ίσως δε λέει και πολλά.

@Βατραχάκι
Θα βάλω, βρήκα ένα κιβώτιο με παληές φωτογραφίες, θα σκανάρω μερικές. Δυστυχώς τις περισσότερες τις χάριζα και μου έχουν μείνει περισσότερα αρνητικά παρά φωτογραφίες και δεν έχω σκάνερ για αρνητικά - προς το παρόν τουλάχιστον...

@Μιραντολίνα
Χλιδή το Κόσμος, αλλά όπως και πολλές περιοχές της Μόσχας θύμιζαν τυπική μεγαλούπολη. Θυμάμαι πάντως χαρακτηριστικά το αποχαιρετηστήριο δείπνο, όπου μας σέρβιραν 12 μικρά μπωλάκια με διαφορετική σούπα το καθένα, για να δοκιμάσουμε την τέχνη τους στις σούπες - ήταν τέτοια η έκπληξή μου που δεν θυμάμαι καθόλου το υπόλοιπο φαγητό.
Το Λένινγκραντ είχε κρατήσει το χρώμα του ατόφιο. Ατυχώς εκεί είχαμε πάει πριν τη Μόσχα και είτε δεν έχω φωτογραφίες ή είναι κατεστραμμένες... μάλλον. Αξίζει να γράψω βέβαια οτι το ξενοδοχείο εκεί, όπως τα περισσότερα μεγάλα κτίρια, έμοιαζε σε αρχιτεκτονική με το πανεπιστήμιο της Μόσχας. Είχε και μια τεράστια πλατεία μπροστά, στην οποία κυκλοφορούσαν αρκετοί στρατιώτες σε ζευγάρια. Δεν μας ενόχλησε ποτέ κανείς (κάναμε μπαμ οτι είμαστε τουρίστες), αλλά όταν ντόπιοι μαυραγορίτες μας πήραν για το συνηθισμένο "αγοράζουμε τζην και νάυλον", πήραν χίλιες προφυλάξεις, οδήγησαν με κόλπα και αλλαγές διαδρομής κλπ... Με την ευκαιρία, αφού μας οδήγησαν σε μια άθλια πολυκατοικία, μας πλασάρανε αρχαία αγαλματάκια, χρυσά κειμήλια και νομίσματα κλπ - δεν τολμήσαμε, έχοντας ακούσει ιστορίες για τιμωρία λαθρεμπόρων στη Σιβηρία.
Οταν και αν βρω τις φωτογραφίες από το μνημείο του Λένιν και από την Κόκκινη Πλατεία στη Μόσχα πάντως, θα τις μοιραστώ.

@orlando, Πάνο
Θα δημιουργήσω τη σχολή των βλαμένων φωτογράφων ;)

25/2/06 20:51  
Blogger ci ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

Πράγματι πολύ ωραίες alombar!
Κι εγώ πάντως μόλις είδα τον τίτλο, τον Μισα θυμήθηκα:) Νομίζω η πιο πετυχημένη μασκώτ Ολυμπιακών!

25/2/06 22:58  
Blogger Melina's Art ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

Ωραία τα ταξιδιωτικά posts. Με κάνουν να ταξιδεύω και'γω γιατί πολύ άχτι το έχω. Μια φορά έκανα και'γω ενα υπερατλαντικό ταξίδι, one way ticket, και αυτό ήταν όλο.
Ζηλεύω!
Αν ξαναπάτε πουθενά καλέ κύριε, πάρτε και αυτό το κουρκουμπίνι μαζί. Χώρο δε πιάνω, δε μιλάω πολύ και στάζω μέλι!
:p

26/2/06 01:22  
Blogger Mikrouli ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

Στη Μόσχα αδέλφια μου!
Στη Μόσχα!
;-)
(ουδεμία σχέση με πολιτικό σχόλιο!)

26/2/06 07:40  
Blogger MainMenu ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

Geia sou syntrofe alombar...:) exthes hmouna se ntirintaxta diathesh kai sa na mou fanhke oti yphrxe antikommounistikos dolos sto thema me tis foto.

Shmera pou eimai nhfalios - ola deixnoun entaksei:) mia xara kai mia poikilia soupa parakalo!

KAlHMERA!!!

26/2/06 12:35  
Blogger ViSta ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

Ωραιες φωτογραφιες:-)
To καλο με τις ψηφιακες ειναι οτι δεν κανεις εξοδα για να τις εκτυπωσεις αν δεν βγηκαν και πολυ καλες ή δεν τις πολυ χρειαζεσαι.
Το κακο με τις ψηφιακες ειναι οτι εκτυπωνεις πολυ λιγοτερες και με ενα harddisk crash μπορουν να χαθουν.
Ενω αμα χασεις τα αρνητικα των αναλογικων θα μπορεις τουλαχιστον να τις βλεπεις στα αλμπουμ και ητε να τις σκαναρεις ήτε να βγαλεις φωτο απο φωτο.

Μολις προηγουμενως σκεφτομουνα να εβαζα καμοια παλια μας φωτογραφια. Δεν ειμαι ομως σιγουρη αν το κανω...

Kαλησπερα :-)

26/2/06 18:27  
Blogger Λαμπρούκος ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

Αλόμπαρ,

Οι φωτό είναι πολύ καλές αλλά τα κάδρα σου εμφανώς γέρνουν προς τα δεξιά.

Ελπίζω να μην είναι μια υποβολιμιαία προσπάθεια να αμφισβητήσεις το Καθεστώς της τότε ΕΣΣΔ.

Πολύ καλές πάντως, Μπράβο (και δε βρίσκω και κάτι σχετικό του Σουρή να σου αφιερώσω)

27/2/06 08:19  
Blogger alombar42 ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

Ευχαριστώ για τα σχόλια - υπερβάλλετε πάντως (ξεθωριασμένες φωτογραφίες και συννεφιά στο θέμα δεν είναι και ό,τι καλύτερο!).

@Snowflake
Γεγονός, ο Μίσα ξεκίνησε μια εποχή (μπορείς να το δεις ρομαντικά ή καταναλωτικά βέβαια) :)

@kourkoubini
Το να μη μιλάς πολύ είναι μεγάλο πλεονέκτημα (σε αφήνουν στην ησυχία σου), το να στάζεις μέλι είναι μεγάλο μειονέκτημα (όλοι θέλουν το μέλι σου). Θα το... σκεφτώ :)

@Μικρούλι
Σήμερα τη θέση του κόμματος έχει πάρει η πολύ χειρότερη μαφία - ας ελπίσουμε οτι τα πράγματα θα βελτιωθούν...

@MainMenu
Αντικομμουνιστικές οι φωτογραφίες;; Γίνεται; Πάλι σουρωμένο σε κόβω ;)

@ViSta
Προσέχουμε για να έχουμε - όλες τις ψηφιακές τις έχω σε δυο διαφορετικούς δίσκους και μόλις τις ξεδιαλέξω, θα περάσουν ανά χίλιες σε dvd. Ετοιμάζομαι τώρα να ψωνίσω σκάνερ... ο παληός μου εκτός του οτι γέρασε, είναι και scsi (κι αυτό είναι πολύ άβολο).
Από παληές φωτογραφίες σκέφτομαι να βάλω τη φάτσα μου ετών πέντε :)

@Λαμπρούκος
Κύριε Νομάρχα, όπως γνωρίζετε, εμείς αμφισβητούμε μόνο όσα αμφισβητεί και ο λαός. Τώρα αν θα μας πούν καιροσκόπους ή φωτισμένους, ο καιρός θα δείξει :)

27/2/06 09:57  
Blogger ViSta ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

Alombar42 εγω ειχα εχθες σκοπο να βαλω δυο που εχουν να κανουν με τον αριθμο 21, αλλα το photo.blogger.com δεν ειχε την ιδια αποψη με εμενα. Ισως προσπαθησε να με προστατευσει; Δεν ξερω...
Καλημερα :-)
(Εδω ειναι αργια, χιονιζει και ειμαι κρυωμενη ασχημα :-()

27/2/06 13:34  
Blogger NinaC ΨΙΘΥΡΙΣΕ...

Και δεν ήσουν καν Κνίτης το 1980... Τι την ήθελες τη Μόσχα??

:p

8/3/06 04:05  

Δημοσίευση σχολίου

<< ΠΙΣΩ